Mini vakantie

Hoi Hoi,
Daar ben ik alweer! Ik benut mijn batterij van mijn laptop nog even extra goed, want dan hoef ik deze week niet perse naar het internetcafe.
Vandaag was mijn tweede mini-vakantie dag. We gingen als eerst naar het Kakum National Park. Met veel gesjoemel zijn we toch met de trotro er naar toe kunnen gaan ipv de taxi. De trotro is véél goedkoper en wij wisten eerst helemaal niet dat dat kon. Dus we kregen al allemaal taxi´s aangeboden voor 80 cedi zou die ons er heen brengen en weer terug. Maar wij hadden ook wel door dat dat veel te veel zou zijn. We beginnen al een beetje de normale prijzen door te krijgen. Uiteindelijk zijn we dan ook van 1,5 cedi naar trotro station gebracht en daar voor maar 5 cedi met de trotro naar Kakum. Wij laten niet met ons zelf sollen!!
Het park was minder indrukwekkend dan je zou denken. Dat had ik al wel verwacht, want dat is niks hier. We hebben de canopy walk gedaan en dat was heel leuk! Maar wel veel minder leuk dan dat ik me kan herinneren uit Maleisie. Die was volgensmij veel hoger en veel langer. Maar goed, we hebben het hier ook gedaan dus kunnen we dat weer afstrepen. Verder geen dieren gezien, maar dat werd ook al wel gezegd. Daarna zijn we naar Monkey forest gegaan, 5 minuutjes van kakum af. Een, ja hoe zou ik het noemen, huis met tuin eigenlijk van een Nederlandse man. Hij haat Nederland dus daarom is hij hierheen verhuist. Hij is midden in de rainforest gaan wonen en heeft daar zijn eigen ´huis´ gebouwd. Toen is hij dieren gaan beschermen. Zo krijgt hij baby apen, maar ook krokodillen en wilde katten, als die gevonden worden in the forest of ergens anders. Hij voed die beesten op, gewoon in zijn huis en later in een kooi. Tot ze weer het wild in kunnen. Heel indrukwekkend dat hij dat zo voor elkaar heeft gekregen. Het stuk land loopt op tot in de bergen, een heel mooi punt waar hij ook een restaurant aan het bouwen is nu. We kregen wat te drinken na de rondleiding en gepraat over waarom hij weg is gegaan. Heel bijzonder! Toen zijn we terug gegaan naar het hotel, waar ik nu dit stukje aan het schrijven ben.
De dag gaat zo wel snel voorbij, maar wat vind ik het leuk! Vanavond gaan we eten bij Oasis een ander hotel hier in de buurt. (ze hebben daar pizza!) En er zullen daar bandjes optreden etc.
Best gek eigenlijk. In Nederland is er heel veel gedoe over discriminatie, maar ze moeten Echt niet klagen. Hier is het gewoon racisme en ze schamen zich er niet eens voor. Hier hangen bordjes bij (bv Kakum) dat als je ghanees bent je 4 cedi hoeft te betalen en als je buitenlands bent 40 cedi!!! Moet je eens in Nederland proberen zo'n bordje op te hangen. Gelukkig geloofde ze dat wij student waren, met veel moeite want ik had mijn id of iets niet bij, dus kregen we voor 20 cedi mee. De mensen in Nederland zouden eerst is moeten kijken hoe dat in zulke landen gaat, want hier is het gewoon 100x erger. Ze bedriegen je met alles, omdat je blank bent.
Morgen ons laatste dagje hier gaan we naar Hans cotage, een restaurant op het water met krokodillen. We zijn er al langs gereden, het stelt niet veel voor dus we gaan er wat drinken en dan is het goed. En dan weer terug naar me lieve kindertjes!
Tot volgende week weer
Dikke kus, Liz

Reacties

Reacties

Femke

Aah liz, super leuk om te lezen via deze reisverslagen hoe erg je het daar naar je zin hebt! En dat de tijd snel gaat, is alleen maar een goed teken! Lekker genieten daar! xxxx

jeannette schouten

Mooi verhaal....ik ben blij dat je jezelf de tijd geeft en dat je open genoeg bent om ook je twijfels op te schrijven en te delen...........Ik wens je een fantastische tijd daar....
Heel veel liefs vanuit een vroeg donker en koude Nederland.

Ellen

Heerlijk om je verhalen te lezen Liz. Ik hoop echt dat je dat tot het einde blijft doen. Is gewoon genieten hier in dit (nu) koude kikkerlandje.
Dat de canopy walk in Maleisië veel indrukwekkender heeft geleken kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat jij toen nog een 'klein frutje' was hé ;)
Mooi dat je door hebt dat je met wat moeite doen niet afgezet wordt vanwege je huidskleur. Dat je duurder uit bent snap ik ook wel weer .... je lijkt nu eenmaal op een rijke blanke toerist. Geen Ghanees de doorheeft dat in Nederland ook arme studenten wonen natuurlijk :)
Geniet nog even van je minivakantie. En morgen natuurlijk weer van 'je kindertjes'. Dikke knuff

Shirley (moeder van Mabel)

Hoi Liz,
Natuurlijk lees ik jouw verhalen ook! Hoop elke dag wel op zo'n verhaal! Moet er vaak toch wel om lachen. Twee nuchtere, dappere grietjes daar in donker Afrika. Maak er een mooie en bijzondere tijd van saampjes! groetjes X

Marlies

Lieve stoere dochter.
Weer n ervaring rijker....afgezet worden omdat je een "rijke student" bent! Dat hadden ze dan al snel door( haha). Maar slim dat jullie alles proberen en goed dat je toch van alles gaat zien, ook al valt t misschien n beetje tegen. Dat is namelijk ook Afrika, zo leer je verschillen nog beter kennen.
Nu weer lekker naar je kindjes en ik spreek je vanavond.. Dikke kus

Pa

Mooie verhalen en ervaringen, dat er nog vele mogen volgen. Ik blijf het maar herhalen, geniet ervan voor je het weet is het maart.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active