Nieuw avontuur

Lieve mensen,

Voor mij gaat er vanaf vanavond een grote nieuwe uitdaging beginnen. Ik sta er alleen voor, geen reisgenootje meer waar ik alles aan kan vertellen. Mabel gaat terug naar Nederland.
Ik sta wel helemaal achter haar beslissing, want ik weet dat dat het aller beste voor haar is. Toch vind ik het natuurlijk super jammer. Nu moet ik alles zelf en alleen gaan doen. Gelukkig zit hier in Helping hand nog een ander meisje en ben ik niet helemaal alleen. Wel de eerste 2 dagen, die worden ook echt het aller zwaarst. Dan zit Michelle nog in Accra en zit ik hier dus echt als enige. Alleen naar bed, alleen opstaan, alleen eten, alleen afwassen, alleen buiten zitten, alleen weer gaan slapen. Dat wordt even doorbijten. De kleine dingetjes ga ik toch echt wel missen. Samen wakker liggen als de ratten in het plafond rond rennen, samen huilen als we thuis missen, samen nog even kaarten om ons op te vrolijken en alles tegen elkaar kunnen zeggen. Het is toch wel bijzonder om op deze manier iemand te leren kennen, ik heb hierdoor een hele speciale band met haar opgebouwd waar ik wel heel blij mee ben!

Ik heb het gevoel dat het nu eigenlijk pas echt gaat beginnen. Vanaf het moment dat ik dit wilde gaan doen dacht ik dat het sowieso in me eentje zou zijn. Met heel veel geluk konden Mabel en ik samen geplaatst worden en werd het echt een reis met zijn tweetjes. Dat moet ik nu weer even omschakelen. Het wordt een reis van mij alleen. Ik ben heel blij dat we de eerste weken samen hebben kunnen doorstaan, dat heeft me heel goed gedaan. Als ik die nacht dat we aankwamen zelf had moeten doen, was ik in het volgende vliegtuig naar huis vertrokken. Nu zit ik hier nog, bijna een maand later. Ik heb er zin in om dit te gaan doen. Als ik namelijk in maart terug in het vliegtuig zit kan ik zó trots op mezelf zijn. Ik heb nu al zoveel geleerd met wat ik heb gezien, gedaan en heb gevoelt. Laat staan over 3 maanden! Dus hoe moeilijk het ook wordt in me eentje, ik ga ervoor. Ik ga ervoor om zelf naar het noorden te reizen, daar ga ik weer hele andere dingen zien en meemaken. Nog veel ergere dingen waarschijnlijk. Maar dat ga ik ook gewoon doen!

Dus Mabel in ieder geval super bedankt voor deze mooie weekjes en ik zal aan je denken elke stap die ik hier vooruit ga!

Dikke kus,

Liz

Reacties

Reacties

Vader van Mabel

Echt super lief om dit te lezen Liz! We hopen dat het met Mabel weer goed zal gaan in Nederland en ik wens je echt enorm veel succes en plezier komende maanden! Ik blijf je volgen!

Petra van Gils de Gelder

Liz, je mag super trots zijn. Je doet het toch wel even en ik weet zeker dat je die twee dagen ook door komt en in Maart als je terug bent, denk je terug aan deze tijd en dan denkje "ik heb het mooi gevlikt". en dan mag je apen, apen, apen, apen, trots zijn. GA ER VOOR. HET LUKT JE.

Diane

Je bent een KANJER, je kunt het! Deze ervaringen neemt niemand je meer af.
Dikke zoen Diane

Ellen

Wow Liz, wat een ontwikkelingen ineens. Natuurlijk ga je Mabel missen. Om samen voor alle nieuwe dingen te staan is heel wat anders als in je eentje. Samen beleven maakt alles wat tegenzit ook wat gemakkelijker. MAAR jij kunt dit ook alleen!! Ik weet het zeker .... je bent een dochter van Jan en Marlies hé :) Dikke knuff uit Tiel

Marlies

Lieve, stoere dochter. Super trots zijn we op jou. En eerlijk ben ik ook trots op Mabel dat ze deze beslissing heeft genomen, hoe moeilijk t ook voor haar zal zijn. Ik hoop dat jullie in Nederland gewoon door kunnen gaan met jullie korte maar intensieve vriendschap?
Jij gaat gewoon door, als gepland, met je Afrika-avontuur. Wij kijken met je mee en zullen je, op afstand, zo goed mogelijk steunen. Je kunt het alleen, dat weet ik zeker, en ik ken je al heel lang! Dikke kus.

Shirley(moeder van Mabel)

Lieve Liz,
Vond het erg emotioneel om je verhaal te lezen. Wat jammer dat we jullie niet samen in maart op kunnen halen. Maar ik weet zeker dat Mabel haar gevoel heeft gevolgd en de juiste beslissing heeft genomen. Ik wens jou een mooie, bijzondere en leerzame tijd toe. Ga ervoor en wees trots op jezelf. Ik blijf je volgen.

Tess

Lief zusje, wow wat ben ik trots op jou! Ik weet zeker dat je dit kan en dat je inderdaad straks in t vliegtuig terug zit en zoooo trots op jezelf kan zijn!! Ik heb t op t vliegveld gezegd maar zeg t nu nog een keer; als ik t kan kan jij t ook!!! Probeer er echt keihard van te genieten, dikke kus je zus

Opa van Gils

Liz wat ben ik trots op mijn klein dochters,ik weet
zeker dat je dit vol schat.
flinke knuffel en kus.
Opa

Jamie

Je kan dit, met of zonder iemand, dat weet ik zeker. Komt goed!!!!!!

Sonja ( tante van Mabel )

Beste Liz,
Wat een mooi verhaal om te lezen, het zal zeker anders zijn zonder Mabel. Ik wens je veel sterkte toe en zeker ook een hele mooie bijzondere ervaring die je de rest van je leven met je mee neemt. Ik zal je verhalen blijven lezen.

Travel Active

Hoi Liz,

Ook even een berichtje vanuit Travel Active natuurlijk! Wij ons onze lieve collega Tina zijn ontzettend trots op zowel jou als Mabel.

We wensen jou heel veel succes de komende weken en alvast een hele goede reis naar het Noorden. Er wacht een lieve gastfamilie op je in Wulugu!

Groetjes,

Noor, Lieke en Kevin
Vrijwilligerswerk team
Travel Active

www.travelactive.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active