Gewone werkweek

Lieve allemaal,

Ten eerste ik heb heel veel problemen met foto’s erop te zetten. Heb ze al in mapjes klaar staan maar het duurt zowat een uur om er 1 op te zetten en dan moet ik weer vertrekken.. Dus ik blijf mogelijkheden proberen voor jullie, want ik wil jullie het zo graag allemaal laten zien!

De gewone werkweek was begonnen en snel dat het ging! Dat is een goed teken toch? Van maandag tot donderdag heb ik voor de klas gestaan in klas 2. Een klein klasje met 7 kinderen van 8-9 jaar. Je verwacht zo dat dat niet zo moeilijk is om 7 kinderen aan het werk te houden. Nou, hier is dat een hele opgave. Ze zijn namelijk gewend om gewoon heen en weer de klas in en uit te lopen. Ja ik ga even naar de toilet, vervolgens een uur weg, en ja ik ga even wat drinken, ook weer een uur of langer weg. Ook krijg je vaak bezoek van andere kinderen uit de andere klassen. Die komen dan even bijkletsen met hun vriendinnen of vrienden, broertjes of zusjes. De kleuters komen bij de oudste klassen binnen en andersom. De lokale leraren die laten dat ook gewoon allemaal gebeuren en dan kijk ik me ogen uit. Als dat ook zo was in Nederland, met 30 kinderen in een klas... Ik zorg zo goed mogelijk dat mijn kinderen in mijn klas blijven en er geen van buitenaf komen. Heel erg streng zijn dat moet hier nou eenmaal, want anders luisteren ze dus echt gewoon niet. Ze kunnen niet eens 1 woord lezen en willen dat ook niet leren (op dat moment). Dus geduld, dat is het grote woord hier als leraar. Buiten dat ze niet willen luisteren enzo doen ze ook de meest rare dingen. (Bijvoorbeeld niet alleen als grapje in de kast verstoppen als de directeur binnen komt, nee daar rustig in gaan zitten plassen..) Maar goed, zonder lesboeken maar met mijn eigen creativiteit ben ik de kinderen nu de uitspraak van het alfabet aan het leren. Dan kunnen ze tenminste als ze een woord moeten lezen het letter voor letter doen (dan snappen ze alsnog niet dat je die letters aan elkaar plakt het woord dan hebt maarja). Ik heb dus genoeg te doen in de les, terwijl ik soms hoop dat ze snel voorbij zijn.

Vandaag eerste dag van mijn weekend zijn Mabel en ik vertrokken naar Cape Coast. Ongeveer 2,5 uur in de trotro. We hadden al gereserveerd voor twee nachten in hotel Baobab. Erg goed hotel en ons geld wordt ook nog eens aan een goed doel gegeven hier(Baobab school). Cape Coast is een toeristisch plaatsje met het grote bekende Cape Coast Castle. Het grote slaven fort. Daar hebben we vandaag een rondleiding gehad en veel indrukwekkende dingen gezien.
Morgen gaan we naar Kakum national park en monkey forrest waar ik jullie (misschien de zelfde avond als de laptop nog niet leeg is) later over vertel!

De weekenden kijk ik wel erg naar uit. In de ‘bijna’ twee weken dat ik hier zit ben ik al wel achter gekomen dat ik meer een rondreiziger ben dan me voor een lange tijd op 1 plek vestig. Ik vind het veel leuker om veel dingen te zien. Dat is dus al 1 nieuw ding wat ik van me eigenschap heb ontdekt! Ik vind het door de weeks ook super tof met die kinderen. Als je je verveelt hoef je alleen maar buiten te gaan zitten en ze komen op je af gerend om op, achter en naast je te zitten. Heerlijk al die liefde hier!
Oja opa, ik verblijf in het dorpje Abasa. Dat ligt tussen de kleine steden Swedru en Winneba.

Tot snel en een dikke kus, Liz

Reacties

Reacties

Liz

1 minpuntje. Het was heel snel overal verbranden, heel even overal bruin zijn en nu overal vervellen..

Tess

Trots op je zussie, je bent gewoon al een beginnende backpaker!!

jose.aarts@live.nl

Leuk om je verslag te lezen. En dat je het goed naar je zin hebt. Succes met je kids.

Groetjes José

Jo

Je leert wel veel zo Liz. Bijzonder avontuur hoor!
De groeten van Jo

Marlies

lieve meid.
Nou jij hoeft niet meer naar de Pabo, je hebt t belangrijkste al geleerd.....dat jij de regie houdt. Geweldi om te lezen en geweldig wat je van jezelf leert. Ik word nu wel n beetje jaloers; wil zo graag n vlieg op de wand zijn en meekijken hoe je daar de dag doorkomt.
1 minpuntje.......kreeg je hier geen liefde genoeg? Dan gaan we dat bij terugkomst veranderen!
Geniet lekker verder. Heb zin om maandagavond het vervolg te horen.
Dikke kus van ons.

Petra van Gils

Hoi Lis, Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je het leuk vind. Geniet er van, want het is zo om.
groetjes Peter en Petra

Ron Pardaan

Jeetje wat jij daar allemaal meemaakt! Super leuk dat allemaal te horen. Hou ons op de hoogte

Noortje

Hey Liz, wat een mooi werk. Hou ze onder de duim, ha en niet in de kasten laten plassen wat ik hoorde van Valentijn. Allemaal mooie verhalen en mooie ervaringen waar je later veel meer kan. Veel plezier nog en weer lezen graag je beleefenis.
Groetjes uit het koude Dongen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active